zaterdag 7 juli 2012

Het project heeft een naam


Zoals je aan de hoofding van de blog kunt merken heeft het project nu ook een titel. De keuze voor ‘tiGels’ heeft een en ander te maken met de etymologie van het woord tegel. Ik heb al in een eerder bericht verwezen naar zijn afkomst. De titel is ontleend aan oude vormen van het woord. In het  Middelnederlands komen de vormen tegele en tichel voor. In het oudengels vinden we ook de vorm
tigel(e) (in hedendaags Engels: tile).
De moderne meervoudsvorm die ik er aan gegeven heb is natuurlijk niet correct, maar de vrijheid die ik mij permitteer leent zich wel tot een anagram van Gistel. Want ook dat staat nu vast: het project zal toegespitst worden op de stad Gistel en haar deelgemeenten Moere, Snaaskerke en Zevekote. Een afbakening was, gezien de doelstellingen, absoluut nodig. Ik kan nu ook rekenen op alvast de logistieke steun van de stad Gistel. Waar ik uiteraard zeer dankbaar voor ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten